طرز استفاده از اره فارسی بر

استفاده از اره فارسی بر

طرز استفاده از اره فارسی بر

اره پروفیل بر چوب ایده‌آل ترین ابزار برای برش چوب با زاویه 90 درجه است. این اره‌ها دارای دو نوع زاویه ثابت و زاویه متغیر هستند که نوع دوم در کشور ما به اره فارسی بر مشهور است. اره‌های فارسی بر نیز خود دارای انواع مختلفی هستند در نمونه‌ای از آنها، تیغه اره قادر به حرکت به سمت جلو است. چه اره پرفیل بر شما یک فارسی بر باشد یا اینکه قابلیت چرخش نداشته باشد، نحوه کار با آن‌ها یکی است. در این مقاله به طرز استفاده از اره فارسی بر اشاره خواهیم کرد.

نکاتی برای بکارگیری اره فارسی بر با بیشترین بازده

1. اره‌های فارسی بر

اره فارسی بر را می‌توان به عنوان دقیق ترین ابزار برای برش زاویه دار بر روی چوب به شمار آورد. خواه این برش‌ها عمود، زاویه دار یا مورب باشند. اکثر اوقات، این اره ها به کاربر اجازه برش همزمان با لبه گرفتن و زاویه دادن به برش را می‌دهند که باعث ایجاد برشهای ترکیبی دقیق و در عین حال پیچیده می‌شوند. این ویژگی هنگام برش تاج تخت و سایر موادی که به برشهای زاویه دار بسیار دقیق نیاز دارند بسیار مفید است.  در این مقاله ویژگی هایی را که باید هنگام خرید اره فارسی بر به آنها توجه نمود خواهید خواند.

2. رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از اره فارسی بر

استفاده از اره فارسی بر فرآیند چندان پیچیده‌ای ندارد. کافیست تخته طولی(قید) مورد نظر را بر روی میز برش اره قرار داده و پس از تنظیم زاویه و موقعیت تیغه و اندازه برش، اره را روشن کرده و برش را انجام دهید. کار کردن با اره فارسی بر با تمام سادگی خود می‌تواند خطرآفرین نیز باشد و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیر فیزیکی بخصوص در نواحی صورت و دست‌ها گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله ایمنی حین کار مراجعه نمایید.

3. ساخت یک میز برش پرتابل

اره‌های فارسی بر با اینکه جزو ابزارهای قابل حمل و سبک به شمار می‌آیند ولی بازده این ابزارآلات برقی هنگامی که در یک مکان ثابت قرار داشته باشند به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. یکی از مشکلات معمولا نشستن دو طرف چوب بر روی میز برش اره می‌باشد که یک میز کار پایه‌دار می‌تواند این مشکل را براحتی حل کند. اینگونه میز‌های قابل حمل را می‌توان در ابعاد مختلف در بازار پیدا کرد ولی اگر خودتان قصد ساخت یکی از آنها را دارین، دراین باره در مقاله طرز ساخت ابزارآلات نجاری اشاره کامل شده است.

4. فارسی بریدن

برش فارسی یا مورب 45 درجه‌ای برشی است که درآن لبه‌های برش خورده دو قطعه چوب نمایان نشده و به زیبایی ظاهری کار می‌افزاید. برش فارسی دارای تکنیک‌ها و قواعد خاص خود است که در مقاله طرز ایجاد برش فارسی به آن اشاره شده است.

5. برش‌های خود را با دقت بالا انجام دهید

گوشه‌های خرد شده و نامناسب  و نامتقارن می تواند یک نقص آشکار باشد، نقصی که نشان دهنده کار شلخته و کم دقت است. با این حال، بی دقتی همیشه دلیل ایجاد گوشه‌های خرد شده نیستند. این مسائل می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود که ساده‌ترین آن استفاده از الواری است که کاملاً صاف نیستند.

بیشتر بخوانید: انواع اره : ۷ نوع اره که باید بشناسید

ابزار برقی مورد نیاز نجاران تازه کار

برای نجاران تازه کار، مبلغی که برای شروع کار باید صرف خرید ابزار کنند، غالبا باعث ایجاد یک نگرانی بزرگ است. خبر خوب این است که برای خرید مجموعه ابزار مورد نیاز برای شروع کارتان، واقعاً نیازی به فراهم کردن سرمایه زیادی نیست. در سایت آریا کالا ابزار می‌توانید ابزار مورد نیازتان را با بهترین قیمت پیدا کرده و از کارکرد و عملکرد آن‌ها آگاهی کامل کسب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از اره فارسی بر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.لطفا فیلد را تکمیل نمایید*