6 ویژگی مهم خرید اره عمودبر

راهنمای خرید اره عمودبر

6 ویژگی مهم خرید اره عمودبر

خرید اره عمودبر

اره یکی از کاربردی‌ترین ابزار برای حرفه‌هایی نظیر نجاری و چوبکاری است. همانند هر ابزار حرفه‌ای دیگری، اره نیز انواع مختلف دارد که هر یک کاربردی متفاوت دارند. در میان انواع اره‌ها، اره عمودبر را بعنوان یک ابزار همه فن حریف یا همه کاره می‌شناسند. این بدین دلیل است که اره عمود بر هم در کارهای چوبی و هم در برش فلزات کاربرد دارد. علاوه بر اینها، اره عمودبر به دلیل ایجاد برش‌های منحنی بسیار شهرت دارد. اما آیا می‌دانید برای خرید اره عمودبر به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنید؟

6 ویژگی مهم که شما را در خرید اره عمود بر کمک می‌کند

1.      سرعت متغیر

در میان تمامی ویژگی‌هایی که هنگام خرید اره عمودبر باید به آن توجه کنید، متغیر بودن سرعت اساسی‌ترین خواهد بود. بسیاری از اره‌های عمودبر فقط یک سرعت ثابت دارند که 2500 ضربه در دقیقه است. این مقدار برای ایجاد برش در چوب مناسب است اما برای برش اجسام سخت‌تر و فلزات سرعت پایین‌تری لازم است. به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌شود به سرعت اره عمودبر توجه کنید تا اره‌ای تهیه کنید که نه فقط برای کار کنونی، بلکه برای روزهای آتی و سایر پروژه‌های شما نیز مناسب و کاربردی باشد. معمولا اره‌های عمودبری که قابلیت تغییر سرعت دارند به شما این امکان را می‌دهند بین صفر تا 3000 ضربه در دقیقه را برای کار خود تنظیم کنید.

راهنمای خرید اره عمودبر
خرید اره عمودبر

2.      قابلیت تعویض تیغه

تعویض تیغه هر اره‌ای یک ویژگی مهم و اساسی است. اما در کنار این ویژگی، چطور تعویض کردن تیغه نیز مهم است. معمولا توصیه می‌شود برای سهولت کار، اره‌ای انتخاب کنید که تعویض تیغه آن بدون هیچ ابزار جانبی ممکن باشد. این کار هم سرعت عمل شما را بالاتر می‌برد هم خطر کمتری برایتان خواهد داشت. هرچند بهتر است همیشه پس از تعویض تیغه نسبت به ثابت ماندن آن در جایش مطمئن شوید تا هنگام کار به مشکل برنخورید. بنابراین پیش از روشن کردن اره عمود بر، حتما تیغه را چک کنید.

تعویض تیغه اره عمودبر
خرید اره عمودبر

3.      برش زاویه‌دار قابل تنظیم

در بسیاری از پروژه‌ها به برش‌های متفاوتی نیاز است. اینکه زاویه برش اره عمودبر قابل تنظیم باشد یک ویژگی است که هم سرعت عمل شما را بالاتر برده و هم برش‌های متفاوت و زیباتری در کارتان ایجاد می‌کند. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد برش‌هایی با ظرافت و دقیق‌تر ایجاد خواهید کرد.

4.      وجود نور LED

وجود نور در فضای کار، بخصوص زمانیکه می‌خواهید با دقت بالاتری عمل کنید، بسیار اهمیت دارد. نور LED در یک اره عمود بر می‌تواند فضای کار شما را روشن‌تر کرده و کار را برایتان ساده‌تر کند. علاوه بر اینها در کارگاه‌هایی که نور کمتری وجود دارد، این نور LED می‌تواند روشنایی در فضای کارتان ایجاد کند که از خستگی چشمان شما جلوگیری خواهد کرد.

مشاهده قیمت چراغ خورشیدی باس مدل IP67

5.      راهنمای لیزری

در برخی اره‌های عمودبر یک نور لیزری وجود دارد که خط برش را برای کاربر مشخص می‌کند. این نور به دقت عمل شما کمک کرده و مسیر برش را برایتان روشن می‌کند. بنابراین بهتر می‌توانید کارتان را پیش بینی کنید و برش دقیق‌تری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره یک متر لیزری بدانید

6.      سیستم ضد لرزش

وقتی نوبت به کار با ابزار برقی ، بخصوص اره‌های برقی همانند اره عمودبر می‌رسد، کمترین لرزش همیشه برنده است. کسی نمی‌خواهد لرزش زیاد دستگاه به روی کارش تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر اینها، هر چی یک ابزار سنگین برقی لرزش کمتری داشته باشد، کاربر آن نیز دیرتر خسته می‌شود و مشکلاتی نظیر گرفتگی عضلات برایش بوجود نمی‌آید. بنابراین فرد می‌تواند مدت زمان بیشتری با دستگاه کار کند. بنابراین، ویژگی سیستم ضد لغزش یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که حین خرید اره عمودبر باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت اره عمود بر و اره گرد بر: کدام مناسب کار شماست؟

سایر ویژگی‌های یک اره عمودبر

  • قدرت موتور- مثل هر ابزار برقی دیگری، قدرت موتور اره عمودبر نیز یک ویژگی مهم محسوب می‌شود. هرچه قدرت موتور بالاتر باشد بدون شک قدرت برش اره عمودبر نیز بیشتر خواهد بود.
  • عمق برش- اغلب اره‌های عمودبر به عمق 5 سانتیمتر در چوب و 2.5 سانتیمتر در فلز برش ایجاد می‌کنند. اگر نیاز به اره عمودبر با عمق برش بیشتر دارید حتما حین خرید اره عمودبر به این ویژگی توجه کنید چرا که ممکن است تیغه اره در اثر عمق زیاد برش شکسته یا خم شود.
  • اره عمودبر بیسیم- ابزار شارژی محبوبیت بسیاری در بین کاربران دارند اما لازم است بدانید مدت زمانی که با ابزار شارژی کار می‌کنید نسبت به ابزار برقی کمتر خواهد بود چرا که منبع انرژی آن‌ها نیاز به شارژ شدن خواهد داشت. از سوی دیگر، اگر در کارگاهتان و نزدیک میز کارتان پریز برق ندارید مطمئنا خرید یک ابزار شارژی برایتان مناسب‌تر خواهد بود. بنابراین به مدت زمان کار و شرایط محیط کارتان حین خرید اره عمود بر توجه کنید.
عمق برش اره عمود بر
ویژگی مهم خرید اره عمودبر

خرید اره عمودبر را برایتان ساده‌تر خواهیم کرد

چه بخواهید یک اره عمودبر ساده و ارزان قیمت تهیه کنید، چه یک اره عمودبر گرانقیمت با ویژگی‌های بسیار زیاد، مهم است که بدانید این اره را برای چه کاری لازم دارید. وقتی توانستید قابلیت‌هایی که از یک اره عمودبر انتظار دارید را مشخص کنید به راحتی می‌توانید اره مورد نظرتان را انتخاب کنید. 6 ویژگی گفته شده در این پست می‌تواند به شما در خرید اره عمود بر که مناسب کارتان باشد کمک کند. فراموش نکنید، همانند هر وسیله برقی دیگری، اره عمودبر نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا عمر طولانی‌تری داشته باشد. بنابراین بد نیست نکات مهم درباره مراقبت و نگهداری ابزار برقی را بدانید.

Comments (1)

  • بهزاد Reply

    عالی بود

    25 دی 1400 at 12:29 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.لطفا فیلد را تکمیل نمایید*