چرا به یک جعبه ابزار نیاز خواهیم داشت؟

چرا به جعبه ابزار نیاز داریم؟

چرا به یک جعبه ابزار نیاز خواهیم داشت؟

فرقی نمی‌کند یک حرفه‌ای در زمینه نجاری باشید یا بخواهید کارهای تعمیرات ساده خانگی را انجام دهید، امروزه داشتن ابزار اولیه در کنار دستتان امری مهم به شمار می‌رود. شاید در سایت‌های مختلف با جعبه ابزارهایی با سایزهای مختلف مواجه شوید و به این فکر کنید آیا داشتن یک جعبه ابزار در خانه یا کارگاه شما ضروریست یا می‌توانید ابزار دستی خود را بدون نیاز به جعبه ابزار نگهداری کنید؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت چرا به یک جعبه ابزار نیاز دارید و چه چیزهایی را می‌توانید در آن نگه دارید.

چرا به جعبه ابزار نیاز داریم؟

مرتب چیدن ابزار دستی، دلایل متعددی باید وجود داشته باشد که شما تصمیم بگیرید یک وسیله جدید برای خودتان بخرید. بخصوص اگر فکر کنید نیاز به آن ندارید. اما مهم‌ترین فایده خرید یک جعبه ابزار، منظم‌تر شدن کارهایتان است. از آنجایی که جعبه ابزارها امروزه در سایزها و دسته بندی‌های متنوعی وجود دارند به راحتی می‌توانید جای مناسب برای هر ابزاری که دارید در آن بیابید.

مرتب چیدن وسایل در جعبه ابزار

محافظت و نگهداری از ابزار دستی

جعبه ابزار علاوه بر دسته بندی ابزار دستی شما در یکجا، از آنها دربرابر آسیب‌های مختلف موجود در فضا، همانند نشستن گرد و غبار، زنگ زدن و موارد دیگر نیز جلوگیری می‌کند. وقتی ابزارتان را در یک جعبه ابزار می‌گذارید می‌توانید مطمئن باشید عمر طولانی‌تری داشته و مهم‌تر از آن در میان سایر لوازم خانگی شما یا طی رفت و آمدها گم نمی‌شود. بنابراین با خرید یک جعبه ابزار باکیفیت می‌توانید از هزینه تعمیر یا خرید مجدد بسیاری از ابزار دستی خود در امان بمانید.

محافظت از ابزار در جعبه ابزار

در دسترس بودن ابزار در مواقع ضروری

ممکن است گاهی خیلی سریع نیاز به یک وسیله داشته باشید، مثلا یک پیچ گوشتی یا یک انبردست، تا بتوانید یک تعمیرات در خانه انجام دهید. اگر یک جعبه ابزار داشته باشید، همه وسایلتان را در آن قرار می‌دهید بنابراین همه آنچه لازم دارید باز کردن درب این جعبه و بیرون آوردن ابزار مورد نیازتان است. اما در صورتیکه همه وسایلتان را یکجا قرار ندهید ممکن است یا فراموش کنید ابزار مورد نظرتان کجاست یا مجبور باشید ساعت‌ها به دنبال یک ابزار ساده و کوچک بگردید.

10 ابزار دستی که می‌توانید در جعبه ابزار نگهداری کنید  

1.      پیچ گوشتی

یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز هر خانه بدون شک پیچ گوشتی است. پیچ گوشتی‌ها در سایزها و اشکال مختلفی موجود هستند که هر یک کاربرد متفاوتی خواهند داشت. در هر حال حتما برای پیچ کردن یا حتی باز کردن پیچ در خانه یا کارگاه خود به انواع پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت. چه بهتر که این ابزار ضروری را در سایزهای مختلف تهیه کرده و در جعبه ابزار خود نگهداری کنید.

2.       چکش

هیچ جعبه ابزاری بدون وجود چکش تکمیل نیست. حتما برای میخ زدن به دیوار خانه یا ساختن وسایل چوبی کوچک و بزرگ به میخ و چکش نیاز خواهید داشت. جعبه ابزارها اغلب جای جداگانه برای ابزار بزرگ‌تر و سنگین‌تر نظیر چکش دارند که موجب می‌شود این ابزار با سایر وسایل کوچک در یک جا قرار نگیرند و با برخورد با یکدیگر دچار آسیب نشوند.

3.       اره

با توجه به اینکه چه سایز جعبه ابزاری تهیه می‌کنید و چه سایز اره‌ای دارید حتما می‌توانید در جعبه ابزار خود جایی برای اره دستی نیز پیدا کنید. اره وسیله خطرناکی است، بخصوص برای خانه‌هایی که کودک کم سن و سال دارد. اگر این ابزار بُرنده در دسترس کودکان قرار بگیرد ممکن است آسیب‌های جدی به آن‌ها برسد. بنابراین تا جای ممکن باید این ابزار را از آن‌ها دور نگه دارید و این کار را می‌توانید با قرار دادن ابزار تیز همانند اره در جعبه ابزار انجام دهید.

4.       سنباده

سنباده یک ابزار دستی بسیار کوچک است که به راحتی می‌تواند در میان سایر وسایلتان گم شود. همچنین، سنباده با وجود کوچک بودن بسیار کاربردی است. بعنوان مثال، اگر فردی باشید که دوست دارید خیلی از کارهای تعمیرات و رنگ آمیزی خانه را خودتان انجام دهید، بدون شک به سنباده نیاز خواهید داشت چرا که طی مراحل رنگ زدن و آماده سازی سطوح مختلف، باید سطح را سنباده بکشید. پس فراموش نکنید بهترین جایی که می‌توانید سنباده دستی خود را سالم نگه دارید، قرار دادن آن در جعبه ابزار خواهد بود.

5.       میخ

آیا می‌دانستید میخ‌ها پرکاربردترین ابزار در هر خانه یا کارگاهی هستند؟ چه تازه وارد یک خانه شده باشید چه در یک کارگاه نجاری مشغول به کار باشید، بدون شک میخ از جمله ابزاریست که در سایز و اندازه‌های مختلف مورد نیازتان خواهد بود. از سوی دیگر، میخ هم بسیار کوچک هم آسیب زا است. اگر میخ را در جای درست نگهداری نکنید و روی زمین بیفتد ممکن است به خود یا افراد نزدیکتان آسیب بزند. بنابراین اگر هربار پس از استفاده از میخ‌ها، آن‌ها را در جای مخصوصشان در جعبه ابزار قرار دهید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

6.      انواع مته

اگر دستی در تعمیرات و کارهای فنی داشته باشید، حتما می‌دانید که تهیه یک دریل قدرتمند و باکیفیت از جمله کارهاییست که باید در لیست کارهایتان قرار دهید. دریل‌ها نیز مته‌های مختلفی دارند که برای کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توانید انواع مته را جداگانه تهیه کنید و در جعبه ابزار نگهداری کنید.

7.      ابزار نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان اگرچه کار پرچالشی است اما برای بسیاری از افراد این کار لذتبخش است. داشتن ابزار اولیه برای رنگ آمیزی سطوح مختلف، از جمله قلممو نقاشی ساختمان، از جمله خریدهایی است که افراد علاقه مند به کارهای هنری و فنی در لیست کارهای خود قرار می‌دهند. اگرچه معمولا ابزار نقاشی را به خاطر رنگی بودن جدا از ابزار فلزی قرار می‌دهند اما می‌توانید قلمموهای جدید را که هنوز رنگی نشده‌اند در جعبه ابزار نگه دارید یا قلمموهای رنگی را پس از شستن و خشک شدن داخل پلاستیک قرار داده و در این جعبه جادویی خود نگهداری کنید.

8.      ست آچار آلن

برای افراد فنی، ست آچار آلن یکی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود. مجموعه‌ای از آچارهایی که شکلی شبیه به L انگلیسی دارند و کاربردهای متنوعی دارند. در حقیقت آچار آلن را می‌توان یک آچار همه کاره دانست و داشتن آن موجب می‌شود از بسیاری از آچارهای دیگر بی نیاز شوید. با توجه به جمع و جور بودن این ست، به راحتی می‌توانید آن را در جعبه ابزار خود جا دهید.

9.      کاتر

کاتر از جمله ابزار کوچک و پرکاربرد است که باید در هر جعبه ابزاری پیدا شود. برای انجام برش‌هایی که نه به اندازه‌ای راحت است که با چاقو بتوانید ببرید نه به اندازه‌ای سخت است که بخواهید از یک اره استفاده کنید، کاتر به کمک شما خواهد آمد.

10.  فازمتر

برای انجام برقکاری‌های ساده و بررسی ایرادات و مشکلات مربوط به برق، فازمتر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین وجود یک فازمتر هم در جعبه ابزار ضروری محسوب می‌شود.

ابزار داخل یک جعبه ابزار

آیا تصمیم دارید یک جعبه ابزار تهیه کنید؟

حتما نیاز نیست حرفه خاصی مربوط به تعمیرات یا ساخت و ساز داشته باشید که تصمیم بگیرید یک جعبه ابزار تهیه کنید. جعبه ابزار همانند یک جعبه کمک‌های اولیه، در هر خانه، کارگاه یا حتی شرکتی مورد نیاز است چرا که به راحتی می‌توانید ابزار مورد نیازتان برای تعمیرات ساده روزمره را یکجا قرار داده و در امان نگه دارید. همچنین با وجود دستگیره جعبه ابزار، به راحتی می‌توانید تمامی ابزار دستی خود را از جایی به جای دیگر ببرید. انواع جعبه ابزار در سایزهای مختلف را می‌توانید در سایت آریا کالا ابزار تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.لطفا فیلد را تکمیل نمایید*