راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟

راهنمای خرید انواع دریل

راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟

خرید دریل شاید یک فرآیند ساده به نظر برسد، اما پیچیدگی آن زمانی نمایان می‌شود که برای خرید آن اقدام می‌کنید! اگر جستجو برای خرید یک دریل مناسب را آغاز کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که صدها انتخاب مختلف وجود دارد و با وجود ویژگی‌های مختلف محصولات، تصمیم‌گیری آسان نخواهد بود. در این مقاله، از فروشگاه اینترنتی آریا کالا ابزار که در زمینه فروش انواع ابزارآلات برقی و شارژی فعالیت می کند، همراه شوید تا اطلاعات و دانش مورد نیاز برای انجام یک خرید موفق را کسب کنید. ما شما را با انواع دریل و جزئیات آنها آشنا خواهیم کرد. چه این اولین دریل شما باشد یا تصمیم دارید دریل جدیدی بخرید، این راهنما شما را برای خرید موفق آماده می کند.

معرفی انواع دریل

دریل‌ها در انواع متعدد و متفاوتی موجود هستند که رقم آن شاید شوکه کننده باشد، اما به طور کلی آن‌ها در سه دسته‌بندی عمومی دریل‌های معمولی (عادی)، دریل‌های تخریب و دریل‌های چکشی اشاره کرد.

1. دریل‌های معمولی (عادی)

این دریل‌ها برای کارهای ساده روزمره نظیر سوراخکاری یا بستن پیچ در سطوح چوب یا دیوار یا بقیه مصارف خانگی مناسب هستند. دریل‌های معمولی همانطور که از نامشان مشخص است برای کارهای ساده و بدون پیچیدگی استفاده می‌شوند، ولی برای کارهای سنگین‌تر و دریل‌کاری قدرتی، شاید بهتر باشد از یک دریل صنعتی نظیر دریل چکشی استفاده کنید.

راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟
راهنمای خرید انواع دریل

2. دریل ضربه‌ای (Impact Driver)

دریل ضربه‌ای یا قدرتی طوری طراحی شده است که برای مصارفی که نیاز به قدرت بالا دارند، مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد این دریل‌ها همانند دریل‌های معمولی است، با این تفاوت که اگر حین دریل‌کاری با مقاومت سطح مواجه شوند، آنها مته را با ضربات پی‌درپی به داخل هدایت می‌کنند. این نوع از دریل‌ها برای نیاز‌های صنعتی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهنمای خرید انواع دریل
راهنمای خرید انواع دریل

3.دریل چکشی (Hammer Drills)

دریل‌های چکشی بسیار قدرتمند هستند و به راحتی و سریع بتن را سوراخ می‌کنند. دریل‌های چکشی عموما با ضربات مداوم چکشی به سطح، کار می‌کنند. اگرچه هر دو نوع دریل قدرتی و چکشی به سطح مورد نظر ضربه وارد می‌کنند، ولی مکانیزم و نتیجه کار آنها متفاوت است. برای مثال، دریل‌های چکشی برای کارهایی نظیر ساخت نرده‌های ایوان بیش از اندازه قوی هستند، ولی برای ایجاد حفره در بتن سخت و همچنین ایجاد حفره برای اتصال نرده‌ها به بتن ، مورد نیاز هستند.

دریل‌های چکشی برای کارهای روزانه‌ای که نسبتا سنگین هستند و نیاز به قدرت بالاتری دارند نیز استفاده می‌شوند چرا که یک مته با عملکرد چکشی سنگین هستند.

یک نوع خاص از دریل‌های چکشی، دریل تخریب یا دریل چکشی چرخشی نام دارد. دریل‌های تخریب کاربرد صنعتی‌تری داشته و عملکرد آنها طوریست که علاوه بر حالت چرخشی که دارند، به دیوار ضربه نیز وارد می‌کنند. دریل‌های چکشی چرخشی، بزرگتر و قوی تر از دریل چکشی معمولی هستند.

انواع دیگر دریل

علاوه بر سه دسته اصلی انواع دریل که در بالا معرفی کردیم، انواع دیگری از دریل‌ها نیز موجود هستند که دارای کارایی و قابلیت‌های متفاوتی هستند و بعضا ممکن است دیگر در بازار به چشم نخورند. به طور خلاصه نگاهی به این دریل‌ها می‌اندازیم.

1.دریل هوای با فشار

این دریل دستی، مناسب کار در فضاهایی است که دریل‌های معمولی قدرت مانور ندارند. این نوع دریل به علت ساده بودن مکانیزم، بسیار سبک بوده و نیازهای ابتدایی و ساده دریل کاری را برآورده می‌سازد.

2.دریل دوجهته

این نوع دریل‌ها قادر به تغییر جهت چرخش خود هستند، بخصوص در مواقعی که شما نیاز به باز کردن یک پیچ یا درآوردن مته دارید.

درحالت کلی، دریل‌های دوجهته از دقت کمتری نسبت به دریل‌های تک جهته برخوردار هستند، هرجند این مقدار محسوس نیست و در نتیجه نهایی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

3.دریل دستی

دریل‌های دستی برای مواقعی که می‌خواهید یک حفره سریع و کوچک ایجاد کنید و عمق حفره برایتان اهمیت بالایی ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها همچنین توانایی بستن پیچ در چوب و پلاستیک و سایر مواد غیر سخت را نیز دارند.

4. دریل دستی تکیه‌گاهی

دریل‌های تکیه‌گاهی همانند دریل‌های دستی عمل می‌کنند با این تفاوت که این دریل‌ها، دارای تکیه‌گاهی بوده که از آن برای انتقال نیرو از قفسه سینه شخص استفاده‌کننده یا زمین استفاده می‌شود. باوجود قدیمی بودن این نوع دریل‌ها، آنها هنوز دربازار خریدوفروش می‌شوند.

5.دریل دستی کلاسیک

دریل‌های دستی کلاسیک یا مثقاب، عموما برای سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با فراهم کردن کنترل بر قدرت و سرعت دریل‌کاری، می‌توانند به راحتی و تمیز در چوب ایجاد حفره کنند.

6. دریل‌های دستی فشاری

دریل دستی فشاری از دسته ابزار‌های دقیق در نجاری می‌باشد که در مواقعی که دریل‌های معمولی، قدرتی یا چکشی به دلیل قدرت زیادشان کارآمد نیستند، به کار می‌آیند.

7. دریل با دسته D شکل

دریل‌های دسته D شکل، دریل‌های تخریب منحصر بفردی هستند که عموما بدلیل شکل دسته آنها، براحتی قابل استفاده بوده و باعث افزایش کنترل و کاهش خستگی ناشی از کار فرد استفاده‌کننده می‌شوند.

راهنمای خرید
راهنمای خرید انواع دریل

هر یک از این نوع دریل‌ها در نجاری ، ساخت ‌و ساز و طیف گسترده‌ای از پروژه های خانگی و عمرانی نقش دارند. وقتی به انواع دریل‌هایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید فکر می کنید، فراتر از مدل و قیمت آنها فکر کنید. شاید شما بخواهید برای افزایش ایمنی در خانه و اطراف خانه خود کارهایی انجام دهید ، یا شاید در حال ساخت قفسه بندی هستید. هر کاری که می خواهید انجام دهید این‌ها دریل‌هایی خواهند بود که به کمک شما می‌آیند.

معرفی انواع دریل بر اساس منبع تغذیه

همه دریل‌ها، فارغ از نوع آنها، دارای منبع تغذیه منحصربفرد خود هستند. درادامه به چهار منبع تغذیه اصلی دریل‌ها می‌پردازیم.

1. برق (الکتریسیته) در دریل‌های سیمی

دریل‌های برقی دارای منبع نامحدود انرژی هستند که موجب می‌شود قدرت بیشتری را نسبت به دریل‌های شارژی فراهم ‌کنند. اگرچه دریل‌های برقی کار بدون وقفه را ممکن می‌سازند (چرا که منبع انرژی آن‌ها شارژ شدنی نیست)، اما از سوی دیگر پیدا کردن پریز برق مناسب در محل کار و یا نرسیدن سیم ابزار می‌تواند یکی از مشکلاتی باشد که هنگام کار با این نوع دریل‌ها با آن مواجه خواهید شد.

2. باتری (دریل‌های شارژی)

دریل‌های شارژی امکان حرکت آزادانه هنگام کار را فراهم می‌سازند. همچنین شما دیگر با مشکل پیدا نکردن پریز برق یا سر و کله زدن با سیم حین کار مواجه نخواهید شد. از نقات ضعف این دریل‌ها می‌توان به قدرت کمتر آن‌ها به نسبت دریل‌های سیم دار و عمر باتری محدود که ممکن است پروژه شما را متوقف کند، اشاره کرد.

دریل‌های شارژی مختلف از انواع مختلف باتری استفاده می‌کنند. این دریل‌ها با انرژی تولید شده توسط یکی از پنج نوع باتری: قلیایی(آلکالاین) ، لیتیومی (Li-Ion)، نیکل کادمیوم (Ni-Cad) و نیکل متا هایبرید(NIMH) کار می‌کنند.

3. فشار هوا (پنوماتیک)

دریل‌های پنوماتیک توسط هوای فشرده تغذیه شده و قدرت آنها یکنواخت و بدون قطعی است. اگرچه دریل‌های پنوماتیک قدرت بسیار بالایی دارند، ولی به اندازه دریل‌های برقی و شارژی متداول نیستند، چراکه در خارج از مکان‌های تجاری و صنعتی، به ندرت می‌توان کمپرسور هوا پیداکرد.

4. مکانیکی (دستی)

نیروی دریل‌های دستی توسط عضلات دست شما تامین می‌گردد. بعضی از آنها از حرکت فشاری و برخی دیگر از حرکت میل لنگ استفاده می‌کنند، در حالی که سایر دریل‌ها فقط از یک حرکت چرخشی استفاده می‌کنند (مانند دریل دستی که در تصویر بالا قرار دارد).

دریل‌های دستی برای استفاده در فضاهای کوچک یا پروژه های نجاری که به کنترل و ظرافت نیاز دارند ، طراحی شده اند.

انواع دریل بر اساس نوع موتور

موتور دریل از طریق برق، باتری یا هوا انرژی مورد نیاز کار شما را تامین می‌کند. همه دریل های برقی دارای یکی از دو نوع موتور زغالی و یا بدون زغال هستند و قطعا اختلافات فنی و مکانیکی بین این دو وجود دارد. در اینجا ، ما نگاهی به تفاوت‌های عملی این دو خواهیم داشت بنابراین شما می توانید تعیین کنید که عملکرد برایتان مهم است یا هزینه.

1.موتور‌های زغالی (موتور براش)

 موتورهای زغالی نوع اصلی موتور دریل است. مزیت اصلی آن نسبت به موتورهای بی‌زغال یا براشلس جدید، هزینه آن است. دریل‌های موتور زغالی قیمت کمتری نسبت به موتورهای بی‌زغال دارند.

راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟
راهنمای خرید انواع دریل

2. موتورهای بدون‌زغال (موتور براشلس)

شاید شما مشاهده کرده باشید که دریل‌های موتور زغالی کاملا شبیه به دریل‌های موتور بدون زغال هستند. ما این دو عکس دریل‌ها را عمدا انتخاب کردیم تا این واقعیت را برجسته کنیم که با دیدن ظاهر یک دریل نمی توانید بگویید چه نوع موتوری دارد.  تنها هنگامی که از دریل استفاده می‌کنید این تفاوت‌ها مشخص می‌شوند.  موتورهای بدون زغال دارای راندمان بالاتر و تولید برق بیشتری هستند.  آنها خنک تر کار می کنند، وزن کمتری دارند و اندازه آنها کوچکتر از موتور‌های زغالی است. این بدان معناست که دریل با موتور بدون زغال راحتتر نگه داشته می شود و سریعتر از موتور زغالی کار می کند.

راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟
راهنما

سایر جزییات که در انواع دریل به چشم می‌خورند

در این بخش به ویژگی‌های اصلی دریل‌ها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که هیچ دریلی تمام این ویژگی‌ها را ندارد، بنابراین هنگام خرید دریل مورد نظرتان ببینید کدام ویژگی‌ها برایتان در اولویت قرار دارد و با توجه به آن دریل مناسبی را انتخاب کنید.

1. چراغ LED

برخی از دریل‌ها دارای چراغ قوه ال ای دی داخلی هستند که به شما در فضاهایی با نور کم کمک می‌کنند.

انواع دریل با چراغ قوه LED
دریل شارژی

2. دسته نگهدارنده کناری

دریل با دسته جانبی به شما کمک می‌کند تا به راحتی حالت کار خود را تنظیم کنید.

3. کلید قفل کننده

برخی از دریل‌ها دارای کلید قفل هستند. با قفل کردن، دریل فقط وقتی که درگیر شود شروع به کار می‌کند. این کار موجب صرفه جویی در مصرف باتری و کاهش صدای اضافی می‎شود.

4. میله تنظیم عمق

میله تنظیم عمق، شما را هنگام سوراخ کردن سطح چوب، پلاستیک، فلز یا بتنی که با آن کار می‌کنید راهنمایی می‎کند. با کمک این ویژگی می‌توانید اطمینان داشته باشید که بدون اینکه زیاد سطح مورد نظر را گود کنید، به اندازه کافی حفاری کنید.

راهنمای خرید انواع دریل : کدام دریل مناسب کار شماست؟
دریل سه نظام

5. ترمز الکتریکی

دریلی که دارای ترمز برقی است، هنگام آزاد کردن ماشه، بجای اینکه به تدریج کند و متوقف شود، بلافاصله چرخش را متوقف می‌کند.

دریل با ترمز الکتریکی
دریل برقی

6. دریل‌های هوشمند

برخی از دریل‌ها از فن‌آوری پیشرفته ای برخوردار هستند و به صورت بی سیم با تلفن هوشمند شما همگام سازی می‌شوند. با انجام این اتصال، می‌توانید عملکرد دریل خود را سفارشی سازی کنید. می‌توانید چندین برنامه را نصب کرده و سپس برنامه مورد نیاز خود را برای هر شغل انتخاب کنید. با استفاده از این فناوری ، دریل شما در صورت نیاز شما براحتی آماده می‌ شود.

سرعت‌های مختلف دریل‌

همه دریل‌ها می توانند بسیار سریع باشند، حتی آنهایی که به صورت دستی کار می کنند. وقتی ما در حال بررسی سرعت یک دریل هستیم، بیشتر اوقات به طور خاص به دریل‌های برقی اشاره می کنیم. وقتی در حال خرید یک دریل برقی مناسب هستید ، در رابطه با سرعت گزینه‌های زیادی دارید. سرعت مورد نیاز شما با توجه به کاری که انجام می دهید تعیین می شود.

1.دریل‌های تک سرعته

برخی از دریل‌ها فقط با یک سرعت کار می‌کنند. این نوع دریل‌ها برای کاربردهای ساده روزمره و زمانی که نیاز به سرعت‌های مختلف ندارید مناسب است.

2.دریل‌های 2 یا 3 سرعته

هنگام استفاده از این نوع دریل، می توانید سرعت خود را به صورت دستی انتخاب کنید.  برخی از این دریل ها می توانند در سرعت بالا یا پایین کار کنند، در حالی که بعضی دیگر دارای گزینه متوسط نیز هستند. در تصویر بالا، کلید کنترل دو سرعت در بالای مته قرار دارد.

انواع دریل دی‌والت با درجه سرعت
دریل چند سرعته

3.      دریل‌های سرعت متغیر

این نوع دریل به حجم کار واکنش نشان می دهد و سرعت خود را بر اساس آن تنظیم می‌کند.  این دریل‌ها دارای یک دامنه سرعت هستند که به طور خودکار درگیر می‌شود تا گشتاور مناسب را در لحظه فراهم کند.

تعریف سه نظام انواع دریل

سه‌نظام دریل قطعه ای در جلوی دریل است که مته یا سایر اتصالات را نگه داشته و هنگام کار با موتور دریل می چرخد. هنگامی که یک دریل به عنوان دریل 12 یا 14 میلیمتری یا هر اندازه دیگری توصیف می‎شود، این اندازه سه‌نظام است که به آن ارجاع می شود. این عدد نشان دهنده قطر دهانه و اندازه مته‌ای است که در آن نگهداری می‌شود.

سه نظام دریل
سه نظام فلزی

یک دریل می‌تواند چند سه‌نظام در اندازه های مختلف داشته باشد.  برخی از دریل‌ها با یک سه‌نظام ارائه می‌شوند. در حالی که، برخی دیگر سه‌نظام ندارند.

برای اکثر دریل‌های برقی، سه‌نظام‌ها در سه سبک آچارخور، اتوماتیک تک‌لایه واتوماتیک 2 لایه ارائه می‌شوند.  نوع چهارمی نیز وجود دارد، به نام سه‌نظام چکشی، که به طور انحصاری در دریل های تخریب استفاده می شود.  به زبان ساده، سه‌نظام آچارخور مته را در جای خود محکم نگه می دارد.  استفاده از سه‌نظام اتوماتیک بسیار راحت تر است اما به اندازه یک سه‌نظام آچاری ایمن نیست.

 نکات کاربردی درباره دریل کاری

اگر چه کار با دریل‌های خانگی معمولا ساده و اولیه است و به نسبت کار با انواع اره برقی که کار با آن‌ها گاها با خطراتی همراه است، کار نسبتا بی‌خطری محسوب می‌شود. اما دانستن همین چند نکته ساده می‌تواند به شما کمک کند نتیجه بهتر و دقیق‌تری از دریل کاری خود بگیرید. در عین حال که کار با دریل تقریبا برای هر فردی بدون نیاز به دانش خاصی امکان پذیر است، اما دانستن این نکات درباره دریل کاری می‌تواند به راحت‌تر کار کردن با این ابزار کاربردی کمک کند.

قطعه‌ای را که دریل می‌کنید با یک گیره یا بست محکم کنید.

گاهی دریل کردن قطعات چوب یا هر جسم دیگری که به جایی متصل نیست با مشکلاتی نظیر لیز خوردن یا حرکت کردن جسم حین دریل کاری همراه است. در چنین مواقعی، محکم کردن قطعه با گیره یا بست به راحت‌تر شدن کار کمک می‌کند. در چنین مواقعی نیاز نیست با دست دیگرتان جسم را بگیرید و فقط با یک دست دریل را در دست داشته باشید. آزاد بودن هر دو دست کنترل کار را برایتان ساده‌تر می‌کند

مته مناسبی را برای کارتان انتخاب کنید.

دریل کردن هر جسمی با یک مته امکان پذیر نیست. بسیار مهم است که بدانید برای دریل کردن سطح یا جسمی که در نظر دارید کدام مته مناسب است. هر دریلی با چند مته همراه است. راهنمای دریل را مطالعه کنید تا بدانید هر مته برای چه کاری مناسب است. اگر هنوز دریل مورد نظر خود را تهیه نکرده‌اید، پیش از اینکه یک دریل خانگی ساده بخرید، به کاربردی که از آن انتظار دارید دقت کنید. بنابراین لازم است با انواع دریل و کاربردهایشان بیشتر آشنا شوید.

به تیز بودن مته‌ها توجه کنید.

نوک تیز مته نه تنها به سهولت کار دریل کاری کمک می‌کند بلکه ایمنی بیشتری را برای کاربر بهمراه دارد. بنابراین مهم است که هرچند بار که از مته استفاده کردید آن را تیز کنید.

بیشتر بخوانید: انواع مته و کاربردهای مختلف آنها

مرکز جایی که می‌خواهید دریل کنید را با یک علامت مشخص کنید.

مشخص کردن نقطه مرکزی برای دریل کردن بسیار مهم است. در برخی مواقع این کار را علاوه بر علامت زدن با ایجاد یک سوراخ کوچک با میخ انجام می‌دهند.

دریل کاری را با سرعت آهسته آغاز کنید.

مته را در نقطه مرکزی که مشخص کردید قرار دهید و دریل کردن را با سرعت آهسته آغاز کنید تا اطمینان حاصل کنید مته از جایی که قرار گرفته منحرف نمی‌شود. شروع کار با سرعت بالا گاهی موجب می‌شود مته به درستی در جای خود قرار نگیرد و در جای خود حرکت کند که این مساله ممکن است به کار شما آسیب برساند.

سرعت کار را به مرور زیاد کنید.

در حالیکه با سرعت کم کارتان را آغاز کردید و حفره کوچکی در سطح ایجاد کردید کم کم سرعت را بالاتر ببرید تا مته کاملا داخل سطح شود. سرعت بالاتر برای ایجاد سوراخ در چوب و سرعت متوسط برای سنگ تراشی مناسب است.

 دریل را روی سطح فشار ندهید.

هنگام دریل کاری نیاز به ایجاد فشار به دریل نیست. علاوه بر اینها، اگر حین دریل کردن فشار زیادی به دستگاه وارد کنید به مرور زمان منجر به کُند شدن مته می‌شود و گاهی نیز ممکن است مته بشکند. بنابراین بگذارید دستگاه با فشار خودش کار کند و شما هیچ فشار جانبی به آن وارد نکنید.

گرد و غبار روی مته را تمیز کنید.

علاوه بر اینکه لازم است نکاتی را درباره مراقبت و نگهداری از ابزار برقی و شارژی خود بدانید لازم است نسبت به تمیز کردن قطعات آن نیز کوشا باشید. بخصوص وقتی اجسامی نظیر چوب را دریل می‌کنید، پوسته‌ها و گردهای چوب دریل شده به روی مته قرار می‌گیرد و همزمان که با وجود این پوسته‌ها به دریل کردن ادامه می‌دهید موجب داغ شدن مته می‌شود. بنابراین، بهتر است هنگام انجام دریل کاری‌های طولانی هر چند دقیقه یکبار مته را از سوراخ خارج کرده و آن را فوت کنید تا گردهای موجود روی آن پخش شود. هرچه مته داغ‌تر شود سریع‌تر کُند می‌شود و نیاز دارد زودتر نسبت به تیزکردن آن اقدام کنید.

از تکنیک «توقف و خنک کردن مته» استفاده کنید.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، خنک بودن مته بسیار اهمیت دارد. بهتر است یک ظرف آب خنک داشته باشید و هر چند دقیقه که کار کردید از دریل کاری دست بکشید و چند ثانیه مته را با چند قطره آب خنک کنید. این کار کمک می‌کند مته دیرتر کُند شود و عمر دستگاه بالاتر برود.

برای اینکه سوراخ تمیزتری ایجاد کنید از یکسو دریل نکنید.

اگر می‌خواهید یک تخته یا چوب را کامل دریل کنید وقتی به انتهای کار- سمت دیگر تخته که می‌خواهید سوراخ ایجاد شود- رسیدید کارتان را متوقف کنید. سعی کنید اگر سوراخ را از یک سمت ایجاد کنید زمانیکه مته از سمت دیگر خارج می‌شود، انتهای کار کمی نامرتب به نظر می‌رسد. برای اینکه از چنین مساله‌ای جلوگیری کنید وقتی به انتهای کار رسیدید مته را خارج کنید و سوراخ را از سمت دیگر ایجاد کنید تا مرتب و تمیزتر شود.

انواع سری دریل

دریل ها دارای انواع سری هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند و از اینکه یک دستگاه با تعویض تنها یک سری می تواند کارایی دیگری پیدا کند غافلگیر کننده است برای مطالعه بیشتر به مطلب زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ سری پراستفاده دریل

جمع بندی: چطور دریل مناسب خود را از میان انواع دریل معرفی شده انتخاب کنیم؟

حال که با انواع مختلف دریل‌ها آشنا شدید و به ویژگی‌های مختلف آن‌ها پی بردید، نوبت به خرید دریل مناسب کارتان رسیده است. اگر هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید که چه نوع دریلی تهیه کنید، پیش از انتخاب به این سوالات پاسخ دهید:

چرا به دریل نیاز دارید؟ آیا قرار است برای پروژه‌های ساده روزمره از آن استفاده کنید یا قرار است چیزی بسازید که شما را درگیر دریل‌کاری چوب، بتن یا دیوار سخت می‌کند؟ در صورتیکه دریل را برای کاربرد خانگی نیاز دارید شاید ساده‌ترین نوع دریل کار شما را راه بیندازد اما اگر فکر می‌کنید کار کردن شما با دریل به بیش از یکبار در ماه ختم خواهد شد بهتر است دریلی با ویژگی بهتر و قدرت بالاتر تهیه کنید.

چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ اگر دریل ابزار کار شماست، بدون شک هزینه کردن برای تهیه بهترین دریل موجود در بازار می‌تواند برایتان مقرون به صرفه باشد. اما اگر دریل فقط بعنوان یک ابزار مورد نیاز در خانه کاربرد دارد که گاهی بخواهید دیواری را سوراخ کنید، شاید تصمیم بگیرید دریل ارزان تهیه کنید. میزان تبحر شما به کار کردن با این ابزار نیز شرط است. افرادی که تخصص بیشتری در کار با انواع دریل دارند اغلب تصمیم می‌گیرند جدیدترین و بهترین دریل بازار را تهیه کنند، دریلی که ویژگی‌های بیشتری دارد و عمر طولانی‌تری نسبت به دریل‌های معمولی خواهد داشت. پیش از خرید، قیمت انواع دریل را با هم مقایسه کنید.

به اشتراک گذاری this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *